Fördomar om västtrafikfolks (19/9)

Är det bara jag som har en massa fördomar om hur busschaufförer, tågkonduktörer och kontrollanter ska vara?
Hur som helst så har jag fått en bild av alla sådana människor är dryga och otrevliga. Men det är ju helt fel!

Imorse (tror jag) åkta jag en buss där chauffören var jättetrevlig, han sa liksom "godmorgon" och log till alla som gick på bussen.

En annan gång när jag skulle åka tåg kom det en kontrollant. Jag trodde verkligen inte att han skulle vara trevlig. Det var en av de första gångerna jag åkte tåg, och jag hade absolut ingen aning om hur jag skulle stämpla. HAHA, jag sa till kontrollanten att jag inte riktigt visste om jag hade stämplat rätt, men jag skulle i alla fall till Stenungsund. Han sa att han kunde kolla det, så gick han iväg med mitt busskort. Sedan när han kom tillbaks sa han att jag hade gjort fel, men att han hade fixat det nu. Sedan förklarade han för mig hur jag skulle göra till nästa gång. Verkligen trevlig och allt :D

Sedan var det en kontrollant på bussen en gång, han verkade vekligen sur, för en kompis skulle ta upp mobilen och då trodde kontrollanten att man skulle skicka smset innan man gick på bussen. Då sa hon att hon rtedan hade gjort det, men hon skulle bara ta upp smset. Då blev han glad och sa att det var bra. Sedan började han änna prata med oss. Hur skön som helst!

HAHA, det är la mina topp 3 möten med västtrafikfolks. 

Dock finns det ju så otroligt många negativa också.
Var med om ett idag när jag åkte tåg hem. Då kom konduktören och skulle kolla så jag hade stämplat. Han gav mig den blicken som att han trodde att jag tjuvåkte. Han kom fram till mig, jag log mot honom och sa hej, han hejade såklart tillbaks, men han var verkligen jättebitter!
Hur som helst så kollade han mitt kort och sedan värnde ryggen om och gick. Inte trevligt!

Det var det som fick mig börja tänka på detta. Jag vet inte hur många gånger jag kommit hem och varit sur över hur västtrafikfolksen betett sig. Men det finns ju faktiskt många som är jävligt schyssta och sprider glädje också. Det tycker jag är väldigt trevligt :D
Så jag har väl lärt mig att man inte ska dra alla över en kant, haha.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: